Obturație radiculară Cluj

Obturația radiculară sauobturația canalului radicular este o procedură care are ca scop păstrareadinților naturali, dacă partea vie (pulpa) a fost deteriorată ireversibil.

Ce este o obturație radiculară?

Pulpa este un amestec de fibre nervoase, țesuturi conjunctive și vase de sânge care pot deveni foarte inflamate (provocându-ți dureri de dinți) sau care își pot pierde vitalitatea (cauzând un abces - puroi). Acest lucru se poate întâmpla fie în prezența cariilor dentare profunde, fie în cazul unui traumatism puternic la nivelul dintelui.

Obturația radiculară sau obturația canalului radicular este o procedură care are ca scop păstrarea dinților naturali, dacă partea vie (pulpa) a fost deteriorată ireversibil.

Astfel, sub anestezie locală se îndepărtează pulpa deteriorată și se elimină orice infecție care ar putea fi prezentă. Odată ce canalele au fost curățate, acestea sunt umplute cu un material special (obturație radiculară). Odată ce obturația canalului radicular s-a făcut, coroana dintelui este restaurată cu o obturație (plombă) sau cu o coroană dentară personalizată pentru tine.

Când este nevoie de tratament de canal și implicit de obturația radiculară?

Tratamentul de canal este o procedură endodontică utilizată pentru a trata infecția din centrul unui dinte. Această procedură nu este una este dureroasă și poate salva un dinte care altfel ar trebui îndepărtat complet (vezi aici mai multe informații despre extracția dentară).

Centrul dintelui se inflamează atunci când este infectat de bacteriile care trăiesc în cavitatea bucală, care pătrund în interiorul dintelui, se înmulțesc și se răspândesc. Aceste bacterii pot pătrunde din cauza existenței unei carii dentare mai profunde la nivelul dintelui sau ca urmare a deteriorării dintelui din cauza unor traumatisme externe.

Odată ce pulpa dintelui a fost deteriorată ireversibil, atunci un tratament de canal este singura modalitate de păstrare a dintelui, urmată de obturația radiculară.

Curățarea și umplerea canalului radicular

După ce pulpa a fost îndepărtată, endodontul va curăța și va mări canalul radicular. Canalul radicular este de obicei foarte îngust, ceea ce ar face dificilă umplerea cu material de obturație radiculară.

Apoi, endodontul va folosi o serie de pile mici pentru a mări canalele și a le face o formă regulată, astfel încât să poată fi umplute. Incisivii din față și dinții canini (dinții care mușcă) au de obicei o singură rădăcină care conține 1 canal radicular. Premolarii și dinții molari posteriori (dinții de mestecat) au 2 sau 3 rădăcini, fiecare conținând fie 1, fie 2 canale radiculare.

Dacă tratamentul trebuie efectuat în mai multe vizite la cabinetul stomatologic, endodontul poate pune o cantitate mică de medicament în canalul curățat, pentru a evita formarea bacteriilor.

Dintele va fi apoi sigilat folosind o obturație temporară.

Sigilarea și repararea dintelui

La următoarea vizită în clinica stomatologică, obturația temporară și medicamentul din dinte sunt îndepărtate și va fi efectuată obturația radiculară.

Aceasta, împreună cu o plombă, sigilează dintele și previne reinfecția.

Dinții care au canalele radiculare tratate sunt mai susceptibili să fie fracturați, decât dinții sănătoși, așa că medicul stomatolog îți poate sugera plasarea unei coroane dentare pentru a-l proteja.

Adăugarea unei coroane dentare

O coroană dentară este ca un capac care acoperă dintele natural. Ar putea fi necesară o coroană după tratamentul de canal, pentru a preveni fracturarea dintelui natural.

Coroanele pot fi realizate din:

• Metal;
  • Zirconiu;
  • Ceramică.

Medicul stomatolog va lua o măsurătoare (matriță) a dintelui tău pentru a se asigura de forma și dimensiunea corectă a coroanei dentare și ca aceasta să se potrivească cu exactitate dintelui tău natural. După confecționarea ei în laboratorul dentar, medicul stomatolog va aplica coroana dentară, astfel încât la finalul procedurii tu te vei alege cu un dinte puternic și sănătos.

Dacă a rămas doar o cantitate mică de dinte natural după tratamentul de canal, un pivot dentar poate fi cimentat în canalul radicular, cu scopul de a ajuta la menținerea coroanei în poziție.

Aici poți să afli mai multe despre despre coroană dentară zirconiu, coroană dentară ceramică, coroană dentară preț.

Obturația radiculară doare?

Prin utilizarea anestezicului local, obturația canalului radicular este o procedură complet nedureroasă. Când ți se face o obturație a canalului unui dinte care ți-a provocat durere, această procedură va elimina durerea și te vei simți mult mai bine.

Cum va arăta dintele meu după tratamentul de canal?

În trecut, un dinte care suferea de un tratament de canal își pierdea strălucirea. Datorită tehnicilor moderne din prezent acest lucru nu se mai întâmplă, deoarece există mai multe tratamente disponibile pentru a-i reda dintelui aspectul natural.

Ce se întâmplă dacă nu am un tratament de canal?

Obiectivul tratamentului de canal este de a-ți salva dinții; dacă afecțiunea este lăsată netratată, dintele va trebui să fie îndepărtat în cele din urmă. Dacă dorești, poți umple golul lăsat de dinte cu un implant sau o proteză dentară, dar dintele natural este întotdeauna de preferat în ceea ce privește funcționalitatea.

Este important să acționezi imediat și să-ți faci o programare la clinica stomatologică. În acest fel nu numai că vei reuși să îți păstrezi dintele, ci vei fi scutit de durere: dacă pulpa se inflamează se poate forma un abces, iar acesta poate deveni extrem de dureros.

Cât de eficient este un tratament de canal?

Ca și în cazul celorlalte proceduri dentare, modul în care se realizează tratamentul de canal a evoluat de-a lungul timpului, lăudându-se acum cu o rată de succes de peste 95%. Tratamentul de canal efectuat în mod corespunzător poate asigura că dintele tratat va dura toată viața.

Tratament de canal Cluj preț

Te invităm să consulți lista de prețuri pentru procedurile endodontice aici.

Tratament endo. molar
Tratament endo. premolar
Tratament endo. monoradicular
Tratament endo. molar de minte