Obturatii dentare Cluj

Obturațiile dentare sau pur și simplu plombele sunt tratamente utilizate cu scopul de a restabili funcția, integritatea și morfologia structurii dentare lipsă. Obturațiile sunt folosite astfel pentru a reface structura dinților și a trata cu succes cariile dentare sau pentru a reîntregi structura dentară afectată de unele traumatisme externe.

Dinții cariați sunt predispuși la acumularea de bacterii și, dacă nu sunt tratați din timp, pot apărea complicații, cum ar fi infecții care duc la pierderea lor. Multe carii vor trece neobservate de către pacienți și nu vor prezenta simptome până în momentul în care devin foarte extinse. Medicul stomatolog este capabil să identifice chiar și cele mai timpurii semne ale cariilor și să le trateze înainte ca acestea să devină problematice.

În cele mai multe cazuri, o carie poate fi tratată și restaurată în aceeași zi în care este descoperită de medicul stomatolog. Tratamentul cu plombe este o procedură de rutină și nedureroasă, care durează de obicei între o jumătate de oră și două ore, în funcție de complexitatea cazului tău și gradul de estetică dentară de care este nevoie.

Cum ar trebui să am grijă de dinții mei după obturațiile dentare?

Odată ce o plombă dentară este plasată pe dintele tău, este important să iei anumite măsuri pentru a preveni formarea cariilor sub sau în jurul obturației sau la alți dinți. În esență, ar trebui să tratezi obturațiile dentare așa cum ai proceda cu dinții naturali. Periajul cu pastă de dinți cu fluor și folosirea aței dentare cel puțin o dată pe zi îți pot menține dinții, inclusiv obturațiile, puternici și sănătoși. Pentru a evita depunerea de placă bacteriană, încearcă să îți periezi dinții de minim două ori pe zi.

O dietă bine echilibrată și limitarea consumului de alimente și băuturi dulci pot preveni cariile dentare ulterioare.

Cu obturațiile dentare poți să mănânci și să mesteci în mod normal. Cu toate acestea, este o idee bună să eviți sau să limitezi alimentele greu de mestecat (de exemplu, bomboane foarte tari), deoarece acestea îți pot afecta atât obturațiile dentare, cât și dinții naturali. Evită să muști obiecte dure, cum ar fi unghiile, capacele de sticle și pixurile. Lichidele precum cafeaua, ceaiul și vinul roșu trebuie evitate pe cât posibil, deoarece ți-ar putea păta atât dinții naturali, cât și obturațiile.

Ai grijă de dinții tăi și haide la examinările de rutină în mod regulat. Solicită tratamentul de curățare profesional de două ori pe an. Nu uitați să îți cureți, pe lângă dinți, și:

• Gingiile;
  • Limba;